Jaká zajímavá náhoda – příběh ze začátku tohoto roku, který se dobře shoduje s naším včerejším příběhem.
Dotykové obrazovky podobné tabletům se staly všudypřítomnými rozhraními a zdánlivě jsou všude v každodenním životě, na všem od termostatů po kávovary a chladničky. Ale Mazda si opravdu nemyslí, že by patřily do aut – nebo alespoň kamkoli poblíž sedadla řidiče.
Podle představitelů společnosti to nebylo rozhodnutí, které bylo učiněno narychlo. Když však začali studovat účinky dotykových obrazovek na bezpečnost jízdy (a jízdní komfort), brzy se ukázalo, jaké by měly být priority tohoto zcela nového systému, který debutuje v Mazdě 2019 v roce 3.
To je od Mazdy odvážný krok, zvláště teď, když se dotykové obrazovky v autech staly tak medializovaným předpokládaným prodejním argumentem. Doufám, že ostatní výrobci budou následovat.
O autorovi
Thom Holwerda
Sledujte mě na Mastodon @ [email protected]
19 Komentáře
2019-06-17 9:29 am
Phloptical Osobně jsem z toho rozpolcený. Geek ve mně miluje dotykovou obrazovku. Je to čisté, je to uhlazené. Není to neuspořádané pole tlačítek jako můj Ford Fusion z roku 2010. Ale jako řidič jsem si všiml, že se musím příliš dlouho dívat na dotykovou obrazovku na Ford Exploreru mé manželky, hrabat se v hudbě, ovládání klimatizace atd. Snažím se používat hmatová tlačítka co nejvíce, ale někdy musíte se dotknout ovládacího povrchu. Je to pečlivá rovnováha, souhlasím. Použitelnost vs bezpečnost.
2019-06-17 10:06 am
Alfman Phloptical,
Osobně jsem z toho rozpolcený. Geek ve mně miluje dotykovou obrazovku. Je to čisté, je to uhlazené. Není to neuspořádané pole tlačítek jako můj Ford Fusion z roku 2010. Ale jako řidič jsem si všiml, že se musím příliš dlouho dívat na dotykovou obrazovku na Ford Exploreru mé manželky, hrabat se v hudbě, ovládání klimatizace atd. Snažím se používat hmatová tlačítka co nejvíce, ale někdy musíte se dotknout ovládacího povrchu.
Je to pečlivá rovnováha, souhlasím. Použitelnost vs bezpečnost.
Souhlasím, že jde o použitelnost i bezpečnost, ale ve skutečnosti bych neřekl „Použitelnost vs bezpečnost“, protože někdy jak použitelnost, tak bezpečnost vyžadují vyhrazené fyzické kontroly. Nejsem vůbec proti dotykovým obrazovkám a mohou tam být některé funkce, které tam skutečně patří. Myslím, že GPS je například velmi užitečný doplněk. Užitečná může být i záložní kamera. Jen nechci, aby se do toho sloučily všechny fyzické ovládací prvky. Tlačítka pro otevření střešního okna patří do stropu, takže k nim máte přístup prostřednictvím svalové paměti, aniž byste se museli dívat. Také preferuji fyzické knoflíky pro ovládání klimatizace. Problém s dotykovými obrazovkami je dvojí:
1. Nedostatek hmatové zpětné vazby nás stojí schopnost používat svalovou paměť (dotykové obrazovky jsou ze své podstaty více rušivé)
2. Kontextově citlivé obrazovky znamenají, že se ze své podstaty jedná o prodlouženou operaci ve více krocích, která zahrnuje navigaci na obrazovce (což je pro řidiče během jízdy jednoznačně nebezpečné).
2019-06-17 10:12 am
343max Není to tak dávno, co jsem musel používat Car Play na Mercedesu třídy B, který z nějakých důvodů neměl dotykovou obrazovku. Pokud ve svém autě najdete dotykovou obrazovku, počkejte, až se pokusíte procházet poněkud složité uživatelské rozhraní pomocí jednoho z těchto otočných ovladačů. Jsem si jistý, že Mazda má pravdu o snadném používání dotykových obrazovek v autech, ale jejich přístup „odstraňme všechny ty moderní nesmysly“ nebude řešením.
2019-06-17 10:43 am
samcrumugeon Tři věci:
1. Zní to, jako když Mazda říká: „Nechceme nést odpovědnost za nepozorné řízení.“ Pokud z auta vyjmete zábavní systém s dotykovou obrazovkou, dojíždějící se prostě obrátí na své telefony, což musí představovat větší bezpečnostní riziko než zábavní centrum s dotykovou obrazovkou namontované na palubní desce.
2. Myslím, že upřímně řečeno záleží na tom, jak vy jako automobilka vidíte zážitek z jízdy. „Auto řidiče“ opravdu nepotřebuje spoustu zábavních technologií, které vám uberou z jízdy – bezpečnostní technologie? Tak určitě. Ale jedno z mých oblíbených „řídících aut“ je Toyota 86, kde technika křičí „vstoupili jste do stroje času zpět do 1990. let“. Na druhou stranu dojíždějící auta? Technologie je komfortní funkce.
3. Použil někdo z vás někdy zábavní centrum v Mazdě? Před dvěma lety jsem testoval Miatu a systém byl. starý. Zajímalo by mě, jestli je to způsob, jak Mazda převést rozhodnutí vzdát se výzkumu a vývoje a vytvořit lepší systém.
2019-06-17 4:48 pm
tidux Přinejmenším u nákladních vozidel je kritickou funkcí velká obrazovka pro couvací kamery. Udělat to dotykově citlivé a přidat navigaci, zvuk atd. je rozumná volba. Všechny kritické funkce jsou stejně duplikovány v hmatových ovládacích prvcích.
2019-06-18 8:09 am
The123king 1. Proč by se „obrátili ke svým telefonům“? Co přesně mohou dělat na informačním a zábavním systému s dotykovou obrazovkou, k čemu by bez dotykové obrazovky museli používat svůj telefon?
2. Technika kvůli technice je prostě špatná. https://www.youtube.com/watch?v=jWUqrn2yKns Spousta moderních aut bude jednoho dne vypadat stejně zastarale a jako tato věc. Vážně si myslíte, že masivní dotyková obrazovka v Tesle Model S bude za 20 let vypadat dobře? Sakra, teď to dokonce vypadá zastarale.
3. To, že je něco staré, neznamená, že to není dobré. Většina hlavních jednotek na trhu s náhradními díly stále obsahuje fyzická tlačítka a knoflíky, protože je zákazníci požadují: https://www.halfords.com/technology/car-audio/car-stereos
2019-06-18 1:43 pm
samcrumugeon 1. Telefon pro GPS navigaci (menší obrazovka, posazená na ventilaci nebo držáku telefonu na palubní desce nebo *horší* sezení na klíně řidiče). Telefon pro ne-hands-free volání. Telefon, připojený přes Bluetooth k hlavní stereo jednotce automobilu, kde si řidič potřebuje pohrát s telefonem, aby mohl měnit alba nebo skladby.
2. Souhlasím. Myslím, že implementace šílenství „rozhraní pro tablety“ způsobí, že spousta aut bude za pár let vypadat zastarale (sakra, ta nová. myslím, že Corolla. má něco, co vypadá jako tablet, který sedí 6 nebo 7 palců nad linií palubní desky .
3. Naprostý souhlas. Knoflíky jsou mnohem lepší než dotykové posuvníky.
2019-06-19 7:24 am
The123king 1. Váš první bod: Můžete si pořídit malá, vyhrazená GPS navigační zařízení. Nejsou drahé, navíc si můžete pořídit držák pro váš telefon, takže by se s ním nemělo „hrabat“, i když jej používáte pro navigaci. Druhý bod: Používání telefonu k telefonování a posílání SMS bez použití rukou je ve většině zemí podle AFAIK nezákonné. Třetí bod lze negovat pomocí hlasových asistentů nebo vyhrazených ovládacích prvků zabudovaných do hlavní jednotky nebo volantu. Doslova neexistuje žádný důvod, proč byste se měli během řízení dotýkat telefonu.
2019-06-23 11:37 am
Alfman The123king,
1. Váš první bod: Můžete si pořídit malá, vyhrazená GPS navigační zařízení. Nejsou drahé, navíc si můžete pořídit držák pro váš telefon, takže by se s ním nemělo „hrabat“, i když jej používáte pro navigaci.
Když budu mluvit za sebe, nerad si pohrávám s držáky na telefon, když nastupuji do auta, je to problém. Neexistují žádné skvělé možnosti montáže a telefon nevyhnutelně skončí tak, že něco zablokuje. V mém autě blokuje větrací otvor a musím zvednout telefon, abych se dostal k ovládání topení. Viděl jsem některé, které šly nahoru na palubní desku, ale to je pro normální viditelnost škodlivé. Nejsem ani příznivcem houpajícího se napájecího kabelu. Některá auta mají kóji, díky které máte telefon mnohem níže po boku, ale pro GPS je to špatné místo. Takže i když nejsem z těch, kdo vychvalují luxusní funkce auta, myslím si, že integrovaná GPS může být nejlepší volbou pro bezpečnost a pohodlí. Jsem prostě proti nahrazení všech základních ovladačů auta dotykovými obrazovkami.
2019-06-17 11:36 am
Poseidon Tento přístup mi naprosto vyhovuje, pokud jsou tlačítka odolná. Přistihl jsem se, že se při řízení dotýkám skutečných tlačítek na svých vozidlech, zejména těch na volantu. Dotyková obrazovka je většinou pro, když stojím a konfiguruji věci nebo cestující.
2019-06-17 12:41 pm
Dotykové obrazovky chriscox jsou pěkně „hloupé“. Nicméně, tak jsou konzole s gazillion tlačítek. Jednoduchost k vítězství. někdo? kdokoliv? Jezdím v autě z roku 2006 a jeho konzole mi bude chybět nejvíc. Má jasný velký digitální rychloměr a skutečné ovládací prvky, ale ne překonané (myslím tím, že má CD přehrávač, pro mladší lidi je to způsob přehrávání hudby z fyzických médií bez deformace, kterou má vaše láska k vinylům, když je vystavena slunci ).
2019-06-17 8:37 pm
uridium Rozhodně! Nadšeněji s vámi nemohu souhlasit.
2019-06-17 1:29 pm
Janvl Jezdím se starým Saabem, věděli, jaká použitelnost ment.
Během servisu jsem se stal zcela novým VW Golf a byl jsem velmi šťastný, že mám zpět své vlastní auto.
Příliš mnoho vychytávek, zbytečných funkcí a spousta elektronických věcí, které odvádějí pozornost od řízení. Můj Saab má „Noční panel“, což znamená, že v noci všechna kontrolní světla zhasnou, kromě minimální rychlosti.
Tomu říkám „chytré“.
2019-06-17 3:30 pm
smashIt Můj otec řídí novou galaxii Ford s dotykovou obrazovkou.
Může vám ukázat vše mezi nebem a zemí.
Netřeba dodávat, že je to totální PITA k použití při řízení…
2019-06-17 4:43 pm
laffer1 Zachování dotykové obrazovky je v pořádku za předpokladu, že mají slušné funkce hlasového asistenta. Hlasové funkce ve svém mustangovi používám neustále.
2019-06-17 8:36 pm
uridium Good on-ya Mazda. Být muž (čti: Geneticky napadán), mohu dělat přesně jednu věc najednou. Pokud potřebuji dělat více věcí najednou, pak bude něco velmi hloupé. Jsem rád, že na své Toyotě ZR6 mohu vypnout tento displej uprostřed palubní desky. Neustále mě to zachycuje a pokud ne, rozptyluje mě. Naštěstí to zhasne nebo bych to zakryl. Zajímalo by mě, jak dlouho bude trvat, než tam automobilky začnou prodávat reklamy, aby vydělaly po prodeji. Tak jako tak. Jsem rád, že ten můj zhasne a opravdu se nechám rozptýlit obrazovkami v cizích autech, když je potřebuji řídit. Být Geek, miluji technologie jistě.. ale Geek > Bezpečnost? Ne. S jedním na sobě nejsem v bezpečí. Také přejít z auta někoho jiného, což vyžaduje, abych 18s počkal, než si přečtu EULA, a poté klikněte na Souhlasím, než budu moci začít (víte, o kterém výrobci mluvím!), k řízení svého hobby vozu Ford Falcon XE z roku 1983 s mechanické ovládání všeho je najednou obrovským nerušeným potěšením. Extrémy .. já vím. Možná elegance a jednoduchost?
2019-06-18 3:11 am
cpcf Mám novou Mazdu, jediné, co se skutečně stalo, je přesunutí zobrazení dat na HUD nebo na digitální přístrojovou desku. Nyní máte další spínače na volantu a více funkcí kolem pádel ukazatelů a ostřikovačů, stále musíte sundat ruce z volantu, abyste mohli ovládat multifunkční volič poblíž řazení. Zeptal jsem se jich, proč prostě neudělali HUD větší, ale v mnoha jurisdikcích tomu zjevně brání předpisy o provozuschopnosti. Minulý rok jsem byl na výstavě zobrazovacích panelů na Tchaj-wanu a prohlíželi si nový jasný ohebný tenkovrstvý displej pro auta, který zobrazoval AR na čelním skle viditelném pouze zevnitř vozidla. Demonstrátor vyžadoval, abyste nosili speciální brýle ke sledování oční linky a orientace hlavy, ale řekli, že další verze bude používat pouze vaši oční linku pro stejný účel. V současné době zákony v mnoha zemích také zakazují tento typ zobrazení, když se dostane do zorného pole řidiče, i když z vás AR může ve skutečnosti udělat bezpečnějšího řidiče!
2019-06-18 8:24 am
bhtooefr Jedna věc, na které záleží, je, jak dobré je uživatelské rozhraní bez dotykové obrazovky. Lexus na to narazil se svým systémem „Remote Touch“, který v podstatě nahradil dotykovou obrazovku v dotykovém uživatelském rozhraní myší s vynucenou zpětnou vazbou (která se snažila vynutit zarážky uživatelského rozhraní) a později trackpadem… a byl docela všeobecně nenáviděn a nyní mají jejich nejnovější vozy dotek jako možnost. Myslím, že lze udělat dobré nedotykové uživatelské rozhraní, ale Lexus ukazuje, jak se dá vytvořit neuvěřitelně špatné který je horší než dotykový displej. (To znamená, že Mazda má místo toho 7směrný otočný/kolébkový ovladač IIRC s několika klávesovými zkratkami, což bude pravděpodobně lepší.)
2019-06-18 8:29 am
Troels Mám rád tlačítka, vlastně jsem vyřadil auta, která ovládala vše pomocí dotykové obrazovky. Konkrétně odmítám používat dotyk k nastavení teploty nebo zahájení odmlžování čelního skla nebo ovládání věcí, jako je hlasitost. Můj VW však stále má 8palcovou dotykovou obrazovku pro informační a zábavní systém, která podle mě funguje poměrně dobře, zejména proto, že existují tvrdá tlačítka pro přepínání mezi různými hlavními „aplikacemi“, nejsem však připraven úplně se vzdát dotykové obrazovky , pro věci, jako je ovládání satelitní navigace, je to prostě mnohem intuitivnější než pohrávat se s tlačítky nebo otočným voličem, stejně jako s integrací Bluetooth telefonu (mám telefon v kapse), takže pro mě by žádný dotykový displej nebyl problém jistič.

Dotykové obrazovky podobné tabletům se staly všudypřítomnými rozhraními a zdánlivě jsou všude v každodenním životě, na všem od termostatů po kávovary a chladničky. Ale Mazda si opravdu nemyslí, že by patřily do aut – nebo alespoň kamkoli poblíž sedadla řidiče.
Podle představitelů společnosti to nebylo rozhodnutí, které bylo učiněno narychlo. Když však začali studovat účinky dotykových obrazovek na bezpečnost jízdy (a jízdní komfort), brzy se ukázalo, jaké by měly být priority tohoto zcela nového systému, který debutuje v Mazdě 2019 v roce 3.
Začalo to tím, že se podíval na skutečné časy – čas strávený odvrácením se od silnice při výběru obrazovky a čas potřebný k opětovnému zaostření očí na něco blízkého oproti cestě před námi – a rozhodl se, že je třeba zaměřit se na faktory, které zkrátil tu dobu.
Vyhýbání se přejetí prstem
„Při našem výzkumu, když by řidič sáhl k rozhraní dotykové obrazovky v jakémkoli vozidle, neúmyslně by aplikoval točivý moment na volant a vozidlo by vyjelo ze svého jízdního pruhu,“ řekl Matthew Valbuena, vedoucí Mazda North America. inženýr pro HMI a infotainment.
„A samozřejmě u dotykové obrazovky se musíte při dotyku dívat na obrazovku. takže z tohoto důvodu nám vyhovovalo odstranění funkce dotykové obrazovky,“ dodal.
Na čelní sklo se nyní promítá head-up displej, který mají vrchní obložení Mazdy 3. Doba potřebná k tomu, aby se oči zaměřily na head-up displej, se výrazně zkrátila, protože je nyní zaostřen na bod 7.5 stopy před řidičem.

2019 Mazda 3 – první jízda – Los Angeles, leden 2019
Z některých stejných důvodů není řešením ani velká obrazovka jakéhokoli druhu, která je blíže očím řidiče – jako v Tesle Model 3 – trvá na tom Mazda. Středový displej je nyní široký 8.8 palce a nyní je posunutý dále a mírně nakloněn směrem k řidiči. Výsledkem je kombinace nižšího úhlu pohledu od vozovky a obrazovky, která je o několik palců dále – což snižuje pole ostření řidiče (a únavu očí při přecházení tam a zpět).
Mazda se snaží přidat do vozů více jednoduchých, hmatových ovládacích prvků. Rychlým nakloněním ovladače hlasitosti doprava nebo doleva přejdete po jednotlivých skladbách dopředu nebo dozadu – nebo jej přidržením doleva nebo doprava rychle posunete vpřed. Klepnutím na tlačítko ztlumíte systém a jeho podržením rychle vypnete obrazovku a vše, pokud to aktuálně ruší.

2019 Mazda 3 – první jízda – Los Angeles, leden 2019
Kromě fyzického ovládání společnost zajistila, že rotační síla a síla aretace jsou konzistentní u hlasitosti, ovládání klimatizace a všech těchto dalších knoflíků. Síla zdvihu pro jakékoli ploché tlačítko je také vyladěna tak, aby byla stejná. A Mazda přizpůsobila odstín bílé, který býval v mnohem užší toleranci (a intenzitě) na všech displejích a osvětlení.
Různé společnosti, různé mechanismy zvládání
Motorový úřad zeptala se řady odborníků na HMI výrobců automobilů, proč spoléhají na rozhraní dotykové obrazovky. Obecně je reakce ostatních výrobců automobilů v kleci a točí se kolem myšlenky, že pokud jsou známé telefony a tablety, měly by být známé i dotykové obrazovky ve vozidle. Audi například uvedlo, že jedním z důvodů, proč ruší svůj otočný ovladač, je to, že dotyková obrazovka lépe podporuje Apple CarPlay a Android Auto.
Studie z roku 2017 od AAA Foundation for Traffic Safety však naznačila, že kognitivní a vizuální zátěž systémů s dotykovou obrazovkou zavádí potenciálně nebezpečnou úroveň rozptýlení.
Mnoho výrobců automobilů má nějakou sekundární hmatovou pomoc, která se snaží přimět váš prst, aby přistál na správném místě – nebo na správném místě na trackpadu – rychleji. Například nejnovější informační a zábavní systém Acura v RDX má technologii True Touchpad, která pokaždé zachovává stejné umístění touchpadu pro virtuální tlačítka a spojuje je s polohou obrazovky; a systém Lexus Remote Touch využívá hmatové bzučení a potvrzovací zvuky, když přejdete z virtuálního tlačítka na virtuální tlačítko.

2019 Mazda 3 – první jízda – Los Angeles, leden 2019
U nejnovějšího systému Mazdy v Mazdě 3 je ovládací ovladač přemístěn ve středové konzole tak, aby se cítil přirozeněji pro osoby nižšího vzrůstu, aby umožňoval navigaci v nabídkách s využitím toho, co tým nazval jemnou motorikou, spíše než požadovanou hrubou motorikou. pomocí dotykové obrazovky.
Koneckonců, hrubé motorické dovednosti potřebné k tomu, abyste byli prostě dobrým a bezpečným řidičem, mohou být některé dny docela dost.
















